STUDYING SATISFACTION WITH THE USE OF VIRTUAL CLASSROOMS IN TERMS OF COMPUTER HARDWARE

Main Article Content

สุทธิลักษณ์ ชุนประวัติ

Abstract

This experimental research aimed to create a virtual classroom environment focusing on computer hardware and assess the satisfaction of first-year undergraduate students majoring in Information Science and Computer during the first semester of 2566 academic year. The sample group comprised 30 students. The research utilized a virtual classroom and computer hardware simulation as tools. The findings revealed that students learning in the virtual classroom environment for computer hardware expressed a high level of satisfaction, with an average score of 3.85, equivalent to 77%.

Article Details

How to Cite
ชุนประวัติ ส. (2023). STUDYING SATISFACTION WITH THE USE OF VIRTUAL CLASSROOMS IN TERMS OF COMPUTER HARDWARE. Journal of Energy and Environment Technology of Graduate School Siam Technology College, 10(2), 44–51. Retrieved from https://ph01.tci-thaijo.org/index.php/JEET/article/view/255219
Section
Research Article

References

รสรินทร์ สินสวัสดิ์. (2558). การพัฒนาทักษะการพูดภาษาอังกฤษของนักศึกษาในรายวิชาภาษาอังกฤษเพื่อการสื่อสาร โดยใช้บทฝึกการสนทนาภาษาอังกฤษและการใช้บทบาทสมมติ. วารสารวิจัยและพัฒนา มหาวิทยาลัยราชภัฏบุรีรัมย์, 124-132.

ภวิสารัชช์ ศรศิริวงศ์. (2564). ห้องเรียนเสมือนจริง. วารสารศึกษาศาสตร์, มหาวิทยาลัยศิลปากร, 10-20.

ครูประถมดอทคอม. (9 มิถุนายน 2561). ส่วนประกอบของคอมพิวเตอร์. [ออนไลน์]. แหล่งที่มา:https://shorturl.asia/J3iyC

NUMKINGSTON. (31 ธันวาคม 2564). Computer Hardware คืออะไร? ฮาร์ดแวร์คอมพิวเตอร์ ประกอบด้วยอะไรบ้าง? .[ออนไลน์].แหล่งที่มา: https://tips.thaiware.com/1832.html

rtwentyrus. (28 ตุลาคม 2565). Spatial คืออะไร มาทำความรู้จักกัน. [ออนไลน์].แหล่งที่มา: https://news.trueid.net/detail/PG1vDQlx9NpW

Kanyanat. (ธันวาคม 2565). รู้จัก Spatial Metaverse สร้าง 3D Model แบบง่ายๆ ใช้งานฟรี. [ออนไลน์].แหล่งที่มา: https://nfteasy.co.th/

enablesurvey. (18 เมษายน 2565). การออกแบบสอบถาม เครื่องมือง่ายๆ ใช้ได้ผลในยุคดิจิทัล. [ออนไลน์].แหล่งที่มา: https://www.enablesurvey.com/article-detail/f893a9ba-2e67-4231-aa3d-8add27d766bd /questionnaire%20design

สมหญิง กัลป์เจริญศรี. (2566). การประยุกต์ใช้ห้องเรียนออนไลน์เสมือนจริงกับการจัดการเรียนรู้ภาษาจีน. วารสารการบริหารนิติบุคคลและนวัตกรรมท้องถิ่น, 1-10.

ณัฐนนท์ เกษตรเอี่ยม. (2565). การพัฒนาบทเรียนออนไลน์รูปแบบจักรวาลนฤมิตร่วมกับกระบวนการจัดการเรียนรู้เชิงรุก Active Learning รายวิชาออกแบบและเทคโนโลยีเรื่องเทคโนโลยีแก้ปัญหา ของนักเรียนระดับชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 3. พิษณุโลก: มหาวิทยาลัยนเรศวร.