The Development of 3D Animation Cartoon to Promote the Integrity for Primary School Grade 4-6 Students
Main Article Content
Abstract
The aim of this research is to 1) development of 3D animation cartoon “The Kid Hero” 2) study the perception of the sample audience to watch 3D Animation Cartoon “The Kid Hero” 3) Study the level of satisfaction of the sample audience to watch 3D Animation Cartoon “The Kid Hero”. The participants in this study of 30 people is primary school level 2, Thetsaban 1 Burapha Witthayakon School, Nakhon Ratchasima, Thailand, Academic year 2016. Use Purposive Sampling. Specifically from students between the ages of 9 and 12. The 3D animation cartoon developed based on three stages : 1) pre-production 2) Production 3) Post-Production. The study found that 1) The quality of 3D Animation Cartoon “The Kid Hero”, overall quality At the highest level, the average was 4.73. 2) Perception of the sample from watching 3D Animation Cartoon at the highest level of awareness was 91.00 percent. 3) Satisfaction of the sample from watching 3D Animation Cartoon, overall satisfied At the highest level, the average was 4.72.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
All authors need to complete copyright transfer to Journal of Applied Informatics and Technology prior to publication. For more details click this link: https://ph01.tci-thaijo.org/index.php/jait/copyrightlicense
References
เกรียงไกร รักมิตร. (ม.ป.ป.). จิตวิทยาพัฒนาการวัยเด็กตอนปลาย (LATE CHILDHOOD). [เว็บไซต์]. เข้าถึงได้จาก https://www.baanjomyut.com/library_2/extension-1/concepts_of_developmental_psychology/01_12.html. [วันที่ค้นข้อมูล: 27 กรกฏาคม 2560].
ดิษพงศ์ วงศ์อร่าม. (2554). สื่อสารสนเทศแอนิเมชั่นกับศิลปศึกษา. [เว็บไซต์]. เข้าถึงได้จาก https://www.artsedcenter.com/index.php?lay=show&ac=article&Id=539325488&Ntype=9. [วันที่ค้นข้อมูล: 27 กรกฏาคม 2560].
มินตรา ยุ่นประยงค์. (2556). การออกแบบแอนิเมชัน 3 มิติเพื่อส่งเสริมการเห็นคุณค่าในตนเอง. [ศิลปมหาบัณฑิต สาขาวิชาคอมพิวเตอร์อาร์ต]. กรุงเทพฯ: มหาวิทยาลัยรังสิต.
สภาวัฒนธรรมจังหวัดลำพูน. (2560). แบบเสนอผลงานเพื่อเข้ารับการคัดเลือกบุคคลต้นแบบตามคุณธรรม ๙ ประการตามพระราชดำรัสพระบาทสมเด็จพระปรมินทรมหาภูมิพลอดุลยเดช. [เว็บไซต์]. เข้าถึงได้จาก https://www.m-culture.go.th/lamphun/ewt_news.php?Nid=564. [วันที่ค้นข้อมูล: 27กรกฎาคม 2560].
สรชัย ชวรางกูร. (2550). การศึกษาเปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนและความสนใจของนักเรียนช่วงชั้นปีที่ 2 ที่มีต่อการ์ตูนแอนิเมชัน 2 มิติและ 3 มิติ [ครุศาสตร์อุตสาหกรรมมหาบัณฑิต]. กรุงเทพฯ: มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ.
อชิตา เทพสถิต. (2557). การออกแบบแอนิเมชัน 3 มิติ การกินอย่างถูกหลักโภชนาการ. [ศิลปมหาบัณฑิต สาขาวิชาคอมพิวเตอร์อาร์ต]. กรุงเทพฯ: มหาวิทยาลัยรังสิต.
Corruption Perceptions Index. (2016). Corruption Perception Index 2016. Available from: https://www.transparency.org/news/feature/corruption_perceptions_index_2016. [July 27, 2017].
Muir, S.E. (2012). Getting the animated message : Effects of animated public service announcements designed for children on adults. Master Abstracts
Majumdar, R. and Sahasrabudhe, S.S. (2016). MOOC for Skill Development in 3D Animation: Comparing Learning Perceptions of First Time and Experienced Online Learner. Austin, TX, USA: Advanced Learning Technologies (ICALT), IEEE 16th International Conference on Vitalia Berezina-Blackburn. (2010) Upon a time. Poetry in animation. Ohio. The Ohio State University.